KONCERTY


Co roku w okresie letnim w Kolegiacie odbywają się koncerty. Bez wątpienia możliwość wysłuchania muzyki w tak unikalnym wnętrzu świątyni, czyni je czymś wyjątkowym. Połączenie muzyki z wnętrzami tego zabytkowego kościoła dostarcza niesamowitych przeżyć i stwarza niepowtarzalną atmosferę.
Na koncertach wykonywane są utwory muzyki barokowej, klasycznej, romantycznej, filmowej we własnych aranżacjach wykonawców.

W roku 2024 przygotowujemy dla Państwa 4 kolejne koncerty.

Podczas pierwszego z nich – 7 lipca (niedziela) wystąpią:

Ewelina Małaczewska – sopran, Maciej Afanasjew – skrzypce, skrzypce elektryczne, Paweł Głowiński – organy. Programie koncertu usłyszymy Preludium i Fuga c-moll BWV 546 Jana Sebastiana Bacha (1685-1750), Maddalena ai piedi di Cristo Antonia Caldary (1670-1736), improwizację na skrzypce elektryczne i organy oraz Sortie Es-dur Louisa J. A. Lefebure-Wely  (1817-1869). 

Drugim dniem Festiwalu będzie niedziela 21 lipca 2024.

Wystąpią Wojciech Kopyciński – puzon i Michał Kopyciński – organy. W wykonaniu artystów usłyszymy Toccatę septima Jacoba Frobergera (1616-1667), „Lascia qui pianga” Georga Friedricha Haendela (1685-1759), Nun komm, der Heiden Heiland BWV 659 i Wachet auf, ruft uns die Stimme BWV 645 Johanna Sebastiana Bacha (1685-1750), Ciacona f-moll Johanna Pachelbela (1653-1706), Priere Felixa Borowskiego (1872-1956), Apres un reve Gabriela Faure (1845-1924), O Welt, ich muss dich lassen i Es ist ein Ros entsprungen op. 122 Johannesa Brahmsa (1833-1897) oraz Sonatę F-dur  cz. I Largo, cz. II Allegro Benedetta Marcelliego (1686-1739).

Trzeci dzień festiwalowych muzycznych doznań to niedziela, 4 sierpnia.

Ewa Bąk – organy oraz Zespół LIARMAN w składzie: Susana Raso – mezzosopran, Lidia Małyszek – flet, Łukasz Gaszler – gitara. 
W programie koncertu artyści zaprezentują: Allemande Johanna Hermanna Scheina (1586-1630), Cantio Polonica Wojciecha Długoraja (1557 – 1619), Parson’s Farewell Johna Playforda (1623-1683), Awake Sweet Love Johna Dowlanda (1563-1626), Españoletas Gaspara Sanza (1640-1710), Toccata Wilhelma Ernsta Bacha (1759-1845), Sonata per organo Mariai Teresy Pinottini (1720-1795), Marcia Brillante Polibia Fumagalliego (1837-1908), Humoreska op. 101 nr 7 Antoniniego Dvoraka (1841-1904), Cortage op 130 nr 2 Jeana Marie Plum (1899-1944), Ze zbioru Stare Pieśni Hiszpańkie z XIX: Zorongo, La Tarara F. Garcii Lorca (1898-1936), Hiszpan do wiersza La gitary ze zbioru Poema del Cante Jondo F. Garcii Lorki Łukasza Gaszlera, 
El Vito opr. Adrián C. Hallé Anonima flamenco z XIX w. 

Ostatnim dniem 42. Kartuskiego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej będzie czwartek, 15 sierpnia.

W tym dniu w kartuskiej Kolegiacie wystąpią: Anna Kinga Osior – sopran, Zbigniew Gach – organy i Orkiestra Kameralna Camerata Baltica.
W programie koncertu utwory Georga Freidricha Haendela  (1685-1759): Organ Concerto B-flat major op. 4 No. 6, I. Andante – Allegro, II. Larghetto, III. Allegro Moderato; Guidiego Prospera (1817?-1883?) – Maria Mater Gratie; Edwarda Elgara (1857-1934) – Salut d’ Amour Op.12; Ave Maria Andrzeja Wandzika; Johanna Sebastiana Bacha (1685-1750): Concerto a-moll BWV 593 wg. Antonio Vivaldiego, cz. I Allegro oraz Largo i Gloria RV589 Domine Deus Antonio Vivaldiego (!678-1741); Tomasa Albinoniego (1671-1751) – Adagio; Franza Schuberta ( 1797-1828) – Serenada; oraz Ave Maria z Cavalleria Rusticana Pietra Mascagniego (1863-1945

(źródło: https://www.kartuzy.pl/kartuskifestiwal)

Szczegóły koncertów: www.kartuzy.pl/kartuskifestiwal

Lokalny Chór CARTUSIA pod dyrekcją p. Małgorzaty Kuchtyk nagrała w naszej Kolegiacie wideoklip do przepięknego utworu „Ave Maria”, autorstwa Arnolda von Brucka. Zapraszamy do obejrzenia.